Pilates

Pilates konusu ve pilatesin nelere fayda sağladığı, ne için yapılması gerektiği, Pilates egzersizinin tanımı, Pilates topu ile nasıl hareketler yapılacağı anlatılmıştır.

Pilates

Pilates, genellikle kilo vermek amacı ile yapılan eğlenceli ve hızlı kilo vermeye yarayan egzersiz türüdür. Bu egzersiz ile daha fit vücutlara sahip olabilir ve vücudunuzu daha sıkı bir şekle sokabilirsiniz. Pilates topu ile yapılan egzersizler ile yorucu olmadan hem de eğlenerek yapacağınız bir aktivitedir.

Pilates’ e Başlamadan Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ana amacı denge ve sporu aynı anda gerçekleştirmektir. Bu yüzden Pilates topu ile egzersize başlamadan önce ilk öğrenmeniz gereken Plates topunda denge kurmaktadır. Hızlı hareketler yerine ağır yavaş hareketler size daha faydalı olacaktır ve yorulmanızı önleyecektir. Belirli programlar dâhilinde düzenli olarak çalışma yapmanız size daha yararlı olacaktır.

Pilates Egzersizi

Tüm dünyada uygulanan bu yöntem fizyoterapi temelli rehabilitasyon yöntemleri arasındadır. Herhangi bir spor bağlantısı yoktur genellikle egzersiz olarak adlandırılır. Kas ve iskelet sistemini geliştirerek oluşabilecek problemleri engellemek amacıyla yapılabilir. Ayrıca boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, kifoz ve skolyoz sonrası egzersiz amaçlı doktor tavsiyesi ile tedavi desteklemek amaçlı da kullanabilir.

Pilates Egzersizi Nasıl Yapılır?

  • İlk olarak Pilates topu üzerinde denge kurma ile başlanır. Karın bölgesinde kaslar çalıştırılarak, ısınma hareketi yapılır ve sonraki hareketlere hazırlık yapılır.

  • Plates topu üzerine yan yatılarak bel yan bölgelerini çalıştırma amaçlı egzersiz hareketi yapılır.

  • Plates topu üzerinde beliniz dik şekilde oturun, bacaklarınızı omuz genişliğinde açarak, belden aşasını sabitleyip topu hiç oynatmadan nefes vererek sağa dönün. Daha sonra tekrar nefes vererek sola dönün sonra ilk pozisyonuna geri dönün. Bu hareketlere yeni başladıysanız, 8 kere tekrar etmenizde fayda var. Vücudunuz ısındıkça ve hareketlere alıştıkça sayıyı artırın. Günde ideal olarak 15 kere yapabilirsiniz.

  • İlk günden aşırı zorlamamaya özen gösterir. Bu farklı sonuçlar doğurabilir.

  • İlk pozisyonu aldıktan sonra, öne doğru çömelip alçalırken nefes verin ve hareketi diğer ayağınız içinde uygulayın.

  • Bu hareket sayesinde popo çevreniz bulunan istemediğiniz yağları eritecek ve daha sıkı bir popoya sahip olabileceksiniz.

Pilates Nedir ?

Image title


Joseph Pilates’in “kontroloji” adını verdiği metodu, zihin ve beden bütünlüğü öngören denge nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. Eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kas güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi  esasına dayanan bir sistemdir.

Joseph Pilates, egzersizlerini şöyle tanımlamıştı:

“Sadece üç derste farkı hissedecek, on derste farkı görecek ve 20 derste tamamen farklı bir vücuda sahip olacaksınız”.

Pilates egzersizlerinin amacı;  karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır. Pilatese göre vücut merkezi, derindeki kaslarla bel kemiğine en yakın kaslardan oluşur. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar güçlenme eğilimindedir. Bu da dengesiz adale yapısına, kronik bel ağrısı ve sakatlıklara yol açabilir. Pilates’te kas yapısı bir bütün haline getirilir. Kilo vermeseniz de ince görünürsünüz. Sakatlanmaları zorlaşır. Dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır.

Her 10 kişiden 8′i, yaşamının bir döneminde, iskelet ve kas sistemi sorununun etkisi altında kalıyor. Omurganın düzgün kullanılmadığı, vücut dengesinin bozuk olduğu oturuş şekilleri, duruş bozuklukları, yanlış oturuş pozisyonlarında uzun süre kalınması ve tekrarlanan hareketler; kaslarda gerilme, yorgunluk ve stres giderek ağrılı kas spazmlarına yol açıyor. Sonucunda kişilerde sırt ve boyun ağrıları şikayetleri ortaya çıkıyor.

Dikkat Edilmesi Gerekilen Noktalar :

1. Pilates'e başlamadan önce kişiye Postür ( duruş ) analizi yapılarak, varsa duruş bozuklukları tespit edildikten sonra kişiye özgü program dizaynı yapılmalıdır.

2. Pilates mutlaka uzman eğitmen eşliğinde yapılması gereken bir metodtur.

3. Aletli Pilates'e başlamadan önce kişi nefes tekniklerini ve Powerhouse ( karın - merkez bölge ) kaslarını nasıl kullanması gerektiğini Mat üzerinde yapılan birkaç ders ile Aletli Pilates'e hazırlanmalıdır.

Pilates'in Faydaları : Duruş Bozuklukları : Duruş bozuklukları, kişinin omurgasındaki bozukluktur. Bunlar Skolyoz, kifoz ve lordoz yada ayak bileklerinde içe yada dışa doğru basma ve kemiğin çıkık olması olarak karşımıza çıkar.

- Pilates, günlük hayatta kullanmadığınız güçsüz kasları da çalıştırarak Omurganızı güçlendirir.

- Pilates egzersizleriyle duruşunuz düzelir ve dik durmanızı sağlar. Bu da çoğu zaman masa başında çalışan kişilerin duruş bozukluklarından dolayı meydana gelen sırt ve bel ağrılarını tamamen ortadan kaldırır.

- Bel fıtığı gibi mekanik problemleri olanlara kesinlikle tavsiye edilir.

Altı Pilates Prensibi

1. Konsantrasyon:
Pilates yaparken hareketlere yogunlaşmak bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasları kullanıp ve hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekmektedir.

2. Kontrol:
Pilates metodunda konrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

3. Merkezleme:
Pilates metodun'da doğru hareket göbek, bel, ve kalça çevresidir. iç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme esnemeyi ve uzamayı sağlar.

4. Akıcı Hareket:
Hareket acele edilmeden her noktadan tek, tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

5. Kesinlik:
Hareket belirsizce değil tam yapılmalıdır. Hareketler birbiri ile koordineli olmalıdır.

6. Nefes:
Nefes alıp verme panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamayıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece yapılan nefes verme hareketinde kanımızı tamamen temizlemiş oluruz.